Pasaulē rodas arvien vairāk un vairāk automašīnu. Jau tagad to uz ceļa ir tik daudz, ka tālāka šī skaitļa palielināšanās liekas neiespējama. Bet paliek lielāks ne tikai automašīnu skaits, bet arī mazo un nopietno avāriju skaits.
Un viss tāpēc, ka ceļi nav droši. Turklāt tie rada lielu ekoloģisku problēmu: lai tos celtu un remontētu, ir nepieciešami miljoniem naftas barelu. Skotu inženieris Tobijs Makkartnijs ir atradis risinājumu šai problēmai. Viņš piedāvāja izmainīt esošo ceļu būvēšanas tehnoloģiju. Jaunais, neparastais veids ļaus atrisināt vēl vienu ne mazāk svarīgu problēmu – planētas piesārņojumu ar plastmasu. Ceļi, kurus būvē uzņēmums MacRebur, ir izturīgāki salīdzinājumā ar tradicionālajiem asfalta ceļiem. Tie kalpo 10 reizes ilgāk un, turklāt, ir daudz ekonomiskāki.
Uzņēmums, kurā strādā Tobijs Makkartnijs, ražo ceļa pārsegumu no pārstrādātas plastmasas.
Esošajiem ceļiem nepieciešama pastāvīga tehniskā apkalpe. Tajā pašā laikā jūras ir piesārņotas ar plastmasas atkritumu tonnām. Bija ļoti grūti atrisināt abas šīs problēmas, bet prātu sadarbība ļāva panākt konkrētu risnājumu. Kompānija pārvērš pārstrādāto plastmasu speciālā materiālā. Tas aizstāj bitumenu, ko iegūst no naftas un ko pārdod lielākās naftas kompānijas. Tieši tāpat, kā bitumens, jaunais materiāls kalpo dažādo ceļa pārseguma sastāvdaļu savienošanai. Ceļu pārsegums sastāv no akmeņiem, smiltīm, kaļķakmens un bitumena. Dotajā gadījumā bitumenu aizstāj ar materiālu, kas izgatavots no sadzīves, lauksaimniecības un ražošanas plastmasas atkritumiem, kas faktiski tiek savākts izgāztuvēs.
Pirmā iela, kas būs pārklāta ar jauno, pārstrādāto plastmasu, būs tā iela, uz kuras atrodas Tobija Makkartnija māja. Uzņēmums ir saņēmis atļauju izmēģināt jauno maisījumu uz Kambrijas grāfistes ielām Lielbritānijā. Tagad atliek vien sagaidīt pirmos rezultātus. Pastāv cerība, ka tie būs pozitīvi, un tad varēs runāt par planētas stāvokļa uzlabošanu, kas tagad diemžēl ir katastrofāls.
Avots: linkeni.info